donderdag 2 februari 2017

Complimentje...

Hoe belangrijk het is om af en toe iemand eens een complimentje te geven, kwam ik vanmiddag achter. Vanwege het mooie weer ben ik een eind gaan fietsen. Ik had maar een paar boodschapjes nodig, en geen zin om daarvoor naar een grote supermarkt te gaan.

Zo kwam ik terecht in een kleine supermarkt, waar ik in het verleden regelmatig mijn boodschappen deed, maar vanwege een verhuizing maar sporadisch meer kwam. Een van de cassiere's herkende me direct, en ik haar ook.

We kwamen aan de praat, en ze vertelde me dat ze nooit was vergeten dat ik haar eens een complimentje had gemaakt, wat ze nooit was vergeten. (wel  meer dan tien jaar geleden denk ik) Omdat ze altijd heel vriendelijk en spontaan mijn boodschappen in pakte, (wat ze echt niet hoefde te doen)had ik daarom een soort oorkonde voor haar gemaakt. Ze zei dat ze deze altijd had bewaard en het gebaar nooit was vergeten.Dat raakte me. We vonden het fijn om elkaar even weer te ontmoeten.

Zo zie je maar dat een klein gebaar, zo groots kan zijn. Want een complimentje maken en een beetje vriendelijkheid kost maar zo weinig moeite. Vooral in winkels, want het personeel krijgt vaak al genoeg gezeur over zich heen per dag.Laten wij daarom het verschil maken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten