maandag 7 maart 2016

Televisie.....de valse herder

Overgenomen uit de Elisabethbode:

Valse herder.....parodie op Psalm 23

De televisie is mijn herder
verder heb ik nergens behoefte aan.
Zij zorgt ervoor dat ik de hele avond
kan hangen in mijn stoel,
zij geeft mijn ogen de kost,
maar mijn ziel vindt geen voedsel.
Zij leidt mij in de slechtste kringen,
waar de hemel wordt vervloekt.
Zelfs als kan ik in het holst van de nacht
niet slapen
de tv is altijd stand-by;
maar helaas,
haar droombeelden maken mij nog eenzamer.
Zij doet mij watertanden,
zij biedt mij luchtkastelen
te kust en te keur.
Zij overlaadt mij met fantasieën-
de sterren en de shows
buitelen over elkaar heen.
Ja, de leugens van de televisie
zullen mij volgen,
mijn leven lang;
en als ik niet uitkijk
raak ik verslaafd
tot mijn ziel voorgoed is verblind.

A.F. TROOST



Geen opmerkingen:

Een reactie posten