maandag 17 oktober 2016

Humor en ernst....

Soms kom ik op één dag verschillende mensen tegen waar ik een praatje mee maak, maar die zo heel verschillend kunnen zijn. Dat bleek vandaag maar eens weer.

Vanmorgen sprak ik bij een supermarkt met een voor mij onbekende vrouw, die nogal wat problemen had en in een rouw-proces zat. Ik heb geprobeerd om haar wat te bemoedigen met een bloemetje en haar gewezen op God, ook al ben ik daar meestal wel erg voorzichtig in. Mensen die in rouw zijn zitten zeker niet te wachten op vrome praatjes. Ik heb haar mijn visitekaartje gegeven en haar gewezen op mijn blog.

Vanmiddag tijdens een fietsritje maakte ik een stukje humor mee.Ik zag een ouder echtpaar lopen met een wandelwagen die helemaal was afgesloten met plastic, dus ik kon niet zo goed zien wat erin zat. Daarnaast liepen twee kleine hondjes. Ik riep: 'waar ben u nu blijer mee, met uw kleinkind of met uw hondjes?'De man riep: 'met allebei, kom maar eens kijken.'

Ik stapte van mijn fiets af, en zag tot mijn verbazing dat er geen kleinkind in de wandelwagen zat, maar  nóg twee hondjes. Ik lag dubbel van het lachen en het echtpaar ook.Als dat geen humor is......

Even daarvoor werd ik staande gehouden door een paar kinderen die langs de kant van de weg zaten op een kleedje om (onduidelijke) stukken glas te verkopen. Ze probeerden mij te overtuigen dat het voor een goed doel was. Ook dat doel werd me niet helemaal duidelijk. Ik zei dat ik geen glas hoefde, maar wel hun goede doel wilde ondersteunen, wat dat dan ook mocht zijn. Dolblij namen de kinderen mijn kleine bijdrage in ontvangst, want een kinderhand is immers gauw gevuld.

Verder kwam ik nog een stalletje tegen met groente.Bij elk stalletje die ik tegen kom stop ik altijd even, of ik nu in de auto of op fiets zit,want ik ben daar erg gek op. Ik kocht een bos prei, en raakte daardoor ook nog in gesprek van de eigenaar van het stalletje.

Daarnaast nog twee waardevolle gesprekken over het geloof kunnen voeren met een dierbare vriendin en een goede kennis.

Heerlijk, om daar even weer de energie voor te hebben. Want zo'n dag als vandaag, waar ik zoveel mensen mocht ontmoeten, is wel al heel lang geleden.Omdat ik een echte mensen-mens ben, die heel graag een praatje maakt en overal op af stapt, kan ik daar heel erg blij van worden. Mijn dankbaarheid naar God toe is groot voor deze heerlijke dag!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten