vrijdag 17 juni 2016

Dankbaar voor de boodschappen...

Als ik me goed voel, sla ik zoveel mogelijk boodschappen in. Dan hoef ik geen andere mensen (lastig)  te vallen, alhoewel iedereen dat met liefde voor me wil doen.

Het wordt me wel gemakkelijk gemaakt in de winkel. Ik hoef de boodschappen alleen maar te scannen en dan hoef ik ze niet allemaal weer bij de kassa uit en inpakken. Ik kan ze zo in de auto zetten.

Toen ik de laatste keer thuis kwam met een zware tas met boodschappen, besefte ik ineens ten volle hoe goed ik het toch wel heb. Ik kan maar pakken en halen wat ik nodig heb. Wat een onvoorstelbare rijkdom, en ik vind het zo heel gewoon.

Nu ben ik van nature een dankbaar mens, die heel gauw tevreden is. Maar een extra bedankje naar God toe lijkt me in het vervolg wel op zijn plaats, als de boodschappen weer netjes in de kast-koelkast of diepvries liggen. Wat anderen daar van vinden? Och, dat kan me niet zoveel schelen........

Ik ben ook zo ontzettend dankbaar dat ik in een vrij land leef zonder oorlog.Dat ik vrij mijn geloof mag geloven. Dat ik in mijn Bijbel mag lezen, wanneer ik dat wil. Zoveel mensen mogen en kunnen dat niet. Ze worden vervolgd, gemarteld of opgesloten, omdat ze openlijk hun geloof in Jezus Christus belijden..

Dank U God voor al deze vrijheden. Laat me dat nooit als vanzelfsprekend beschouwen.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten