zaterdag 3 december 2016

Boeken...

Ik wil graag even 2 boeken onder de aandacht brengen, die ik de afgelopen week las.

Het eerste betreft het boek: De Koning die voeten wast door Hiele Dijkstra. (2015)
Dijkstra is een jonge nuchtere Fries die het boek schreef, nadat hij aangeraakt was door God in het ziekenhuis. Daarnaast heeft hij 10 verhalen verzameld van mensen in Friesland, die een wonder hebben meegemaakt, om mensen daarmee te bemoedigen en te inspireren.(www.jezuszalvoorzien.nl)

Eigenlijk is het bedroevend, dat er in de kerk maar zo weinig plaats is voor persoonlijke getuigenissen van mensen die wonderen van God meemaken in hun leven. Een heel groot gemis in de liturgie.

Het boek leest makkelijk weg in heldere en duidelijke Jip en Janneke taal. Ik heb er intens van genoten!Maar kwam ook tot de ontdekking, dat er veel raakvlakken en overeenkomsten waren met mijn eigen boekje, dat ik in hetzelfde jaar schreef:  "Gods droom komt uit.'

Het tweede boek is een herziene uitgave (2016) van de man de man de God geloofde.De  levensbeschrijving van Hudson Taylor. Opgetekend door Marshall Broomhall.

Het is het ongelooflijk verhaal van een man die dwars door alles heen op God bleef vertrouwen. Dwars door armoede - pijn -ziekte - vervolging - smaad - laster - en gevaar heen. Zijn moed was onvoorstelbaar. Hij had maar één roeping, en dat was om in China de boodschap van Gods hoop en liefde te vertellen. Waar hij allemaal doorheen moest voor dat het zover was, is haast niet te geloven. Een prachtig boek om te lezen, maar ook om veel van te leren, want wij haken soms snel af als het tegenzit.

p.s. mijn blog over de franje rondom de maand december komt iets later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten