zaterdag 12 augustus 2017

Ik blijf me verwonderen.....

Elke dag opnieuw blijf ik me verwonderen dat het zo goed blijft gaan. Regelmatig val ik dan ook helemaal STIL.... Dan weet ik ook geen woorden te vinden voor mijn dankbaarheid.

Mijn agenda begint al weer aardig (vol) te lopen. Al probeer ik dat wel in de gaten te houden, want heel af en toe bemerk ik dat ik teveel doe en wil doen. Mijn lichaam geeft dat direct aan. En dan luister ik daar ook naar.

Omdat ik nu ook op Facebook zit, bemerk ik dat als ik niet oppas, deze soms mijn gedachten kan gaan beheersen, en dat is iets wat ik beslist niet wil.

Normaal word ik elke dag wakker met een lied in mijn hart. En begin ik elke dag met God door gebed en Bijbelstudie. Maar er zaten dagen tussen dat ik eerst mijn laptop aanzette om op Facebook te kijken. Daar ben ik direct mee gestopt, want het moet toch niet zo worden dat eerst Facebook en dan pas God mijn gedachten gaan bepalen.

Daarom heb ik besloten om zeker niet voor tien uur mijn laptop aan te zetten. En soms de hele morgen of dag niet.Want een slaaf worden van de sociale media, is voor mij zéker geen optie.

Mijn (Gods) tijd is kostbaar, en deze tijd wil ik graag op andere en nuttige manieren  besteden. Facebook moet daar een bijzaak in zijn en geen hoofdzaak, ook al is het ontzettend leuk om mensen van vroeger tegen te komen.

Vooral van de zang en muziekgroep Blijde Geluiden uit Muntendam, waar ik jarenlang in mee heb gezongen.En dat is dan ook al meer dan 30 jaar geleden.Mijn muzieksmaak is inmiddels allang veranderd, maar een stukje nostalgie blijft altijd leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten