zaterdag 17 december 2016

Boeken....

Pauwblauw vertelt door Rosanne Hawke.

Een Pakistaans meisje van 13 jaar wordt toegelaten op een Islamitische school. Ze maakt per ongeluk een spelfout in een opstel. Daardoor wordt ze beschuldigd van blasfemie (godslastering) en geboeid in de gevangenis gegooid, en ter dood veroordeeld. Of ze ook ter dood is gebracht blijft een open vraag, maar het verhaal is wel gebaseerd op ware gebeurtenissen.Een verbijsterend boek.

In een ver verleden had ik al veel gelezen over James -Hudson -Taylor. Nu is er een herziene uitgave uitgekomen onder de titel: De man die God geloofde.Het verhaal van een zeer moedig man, die in alles op God vertrouwde. Onder de meest erbarmelijke omstandigheden bleef hij trouw aan zijn roeping.

Vanwege mijn ziekte koop ik maar weinig nieuwe boeken meer, maar er lag nog een cadeaubon van mijn verjaardag.Dan is het soms moeilijk kiezen. Maar dit boek sprong er gelijk uit, en ik ben er erg blij mee.
Erg boeiend, inspirerend en leerzaam om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten