vrijdag 20 januari 2017

Bijbelstudie...

Omdat de Bijbelstudies voor zowel gelovigen als ongelovigen is, wil ik het de ene week voor ongelovigen en de andere week voor gelovigen doen. Dat houdt het wat overzichtelijk voor beide partijen., maar ook voor mezelf.

Omdat het deze keer voor gelovige mensen is, wil ik vooraf eerst wat informatie geven. Alles wat ik op ga schrijven heeft te maken met mijn eigen zoektocht naar een vast en stabiel geloofsleven. Ik was wel christen, maar in mijn doen en laten was dat lang niet altijd zichtbaar. En leefde meer vanuit mijn gevoel dan uit mijn geloof. Als ik me goed voelde vertrouwde ik meer op God, dan wanneer dat niet het geval was.

Ik heb moeten leren om ten állen tijden op God te vertrouwen, en niet op mijn gevoel of omstandigheden.
Dat is een heel proces geweest, maar door heel veel gebed en Bijbelstudie heeft God van mij kunnen maken zoals Hij wilde,wie ik zou zijn.

En door Zijn genade kan ik zeggen dat zeggen me dat gedeeltelijk gelukt is. Niet dat ik het reeds verkregen zou verkregen  hebben of volmaakt zou zijn, maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht. (Phil. 3 vers 12)

Omdat ik om me heen zoveel gelovige mensen zie die elke dag worstelen met zichzelf en de kerk, wil ik ze graag een eindje op weg helpen.De kerk mag een plaats zijn waar mensen veranderen en groeien in hun geloof, en dat ontbreekt er hier en daar helaas aan.

Gelukkig is dat niet overal zo! Want in het hele land zijn kerken en gemeentes waar dat wel het geval is.

Daarom zijn deze studies bedoeld voor mensen die graag  willen veranderen en een betere band met God willen opbouwen, of willen groeien in hun geloof, maar niet weten hoe ze dat moeten doen.

Ik besef heel goed dat je op internet vele goede voorbeelden staan die over deze onderwerpen gaan. En er mensen zijn die het veel beter kunnen uitleggen dan ik.Maak daar zéker gebruik van. Maar ik doe dit omdat God me het op het hart legde.

Vele mensen geloven echt in God, en gaan uit gewoonte naar de kerk.
Ze zijn best actief in de kerk, maar niet actief voor Jezus.
Hebben weinig besef wat het geloof nu echt in houdt.
Hebben nog nooit gehoord van een wedergeboorte.
Deze is nodig om deel te kunnen hebben aan Gods koninkrijk.
(Ik zeg u,tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien, Johannes 3 vers 3)
Dat betekent dat de oude mens er uit moet, en de nieuwe mens bezit neemt in ons hart en leven.
God wil een relatie met ieder mens, omdat Hij een persoonlijk plan heeft voor ze.
Als die persoonlijke relatie ontbreekt, kan het een religie worden.
En religie is heel iets anders dan een relatie.

Omdat het erg belangrijk is dat jezelf op zoek gaat naar de waarheid, wil ik afsluiten met wat vragen en opdrachten.

Weet je ook of je wederom geboren bent? (lees  het 3e hoofdstuk van het Johannes Evangelie)
Krijg je de juiste voeding in je kerk of gemeente?
Ga je uit liefde voor God naar de kerk, of uit gewoonte?
Probeer je daar iets aan te veranderen?
Merk je iets van Gods aanwezigheid?
Zoek je dagelijks Gods aangezicht in gebed en Bijbelstudie?
Is het je diepste verlangen om meer op Jezus te lijken?

Vragen? schriever1@hotmail.com









Geen opmerkingen:

Een reactie posten