donderdag 12 januari 2017

Werken in Gods koninkrijk.....

Mijn grootste en diepste verlangen in mijn leven is: Bruikbaar en dienstbaar zijn in Gods koninkrijk. Dwars door alle stormen en tegenslagen heen. Op mijn levensweg ontmoet ik zoveel fijne, maar helaas ook veel nare mensen. Sommigen zijn  gelovig en anderen niet. Gelukkig houdt God van allebei.Toch heb ik van beide partijen veel geleerd.

Morgen wil ik beginnen met het starten van een eenvoudige Bijbelstudie voor beide partijen. Ik heb geen theologische opleiding gehad, en denk ook zeker niet de waarheid in pacht te hebben. Wel hoop ik door mijn jarenlange Bijbelstudies, eigen ervaringen, en in de omgang met zoveel soorten mensen, een klein steentje bij te mogen bijdragen aan de opdracht die God mij hierin gaf.Ik ben me er terdege van bewust dat ik dit alleen maar kan doen in grote afhankelijkheid van Hem!

Als je (nog) geen Bijbel hebt, schaf dan de Bijbel in Gewone (mensen)Taal aan.
Misschien  ook een aanrader voor hen die wel een gewone Bijbel hebben,
maar deze toch te moeilijk vinden.
Verwacht geen kant en klare antwoorden.
Ga zelf op zoek naar de waarheid.
Kijk eerlijk naar jezelf.
Wees gerust kritisch.
Zoek de weg die bij jouw past in tempo en inzicht.
Stel gerust je vragen. (schriever1@hotmail.com)

Morgen begin ik met de moeilijke vraag: Bestaat God écht?
Daarna volgen verschillende onderwerpen als:
Wat is het zondaarsgebed?
Waarom heb ik God nodig?
Ben ik wel wederom geboren?
Leef ik wel echt met God?
Krijg ik wel het juiste soort geestelijk voedsel?
Vertrouw ik wel genoeg op Hem?

En nog heel veel meer.......

De studie is eens per week op vrijdag.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten