dinsdag 2 mei 2017

Nieuw woord.....

Tijdens het versturen van een condoleance-mail kreeg ik ineens een ingeving! Ik heb altijd al moeite gehad met het woordje gecondoleerd, omdat het zo'n cliche is.

In plaats daarvan kwam zomaar spontaan het woordje: ROUWKNUFFEL in mijn gedachten. Een woord dat (nog) niet bestaat.

Een ROUWKNUFFEL geef je aan iemand die een dierbare heeft verloren.
Een ROUWKNUFFEL kan je geven na afloop van een begrafenis of crematie.
Een ROUWKNUFFEL kan je verwerken in toespraken of condoleance-post
Een ROUWKNUFFEL kan je mee geven aan een overleden kind, of iemand anders.
En verder zijn er tal van mogelijkheden.

Iemand die verstand heeft van taal, gaf mij het advies om hier iets mee te doen, maar omdat mijn energie momenteel maar heel beperkt is, is dat nog een hele opgave.

Omdat ik graag wil dat het woord in de Dikke van Dale terecht komt, heb ik contact met ze gezocht.Zij vonden het ook een prachtig woord. Maar er zijn voorwaarden, en dat is, dat het woord regelmatig moet verschijnen in de media of internet.

En ook al schrijf ik voorlopig niet meer op mijn blog, toch wil ik graag het woord ROUWKNUFFEL onder de aandacht brengen, zodat het bekend gaat worden in heel Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten