dinsdag 30 mei 2017

De kracht van het gebed.....

Waarom God onze gebeden de ene keer wel en de andere keer niet verhoort, kunnen wij als mensen niet bevatten.En God is ons ook geen verantwoordelijkheid schuldig, voor wat Hij wel of niet doet. Daar is Hij God voor. Miljarden keer groter en wijzer dan wij.Wel weet ik dat er altijd KRACHT uitgaat van elk gebed, of deze nu wel of niet in vervulling gaat.Ik heb dat meerdere malen ervaren.

Vorige week maandag is er door een vriendin met mij gebeden, terwijl ik zo erg ziek was. En het is wonderlijk om te zien en te ervaren hoe God dit gebed verhoorde.Terwijl in het hele land en soms ook persoonlijk met mij gebeden wordt, en er dan helemaal (niets) gebeurt.

Ik zit haast elke dag weer op de fiets en heb regelmatig weer meer sociale contacten.Vanmorgen boeken ingeleverd bij de bieb. Deze bieb staat niet in mijn eigen dorp, omdat deze hier een stuk kleiner is. Ik wilde naar huis fietsen en kwam onderweg een vriendin tegen, die tijdelijk met haar man op een naburige camping staat. (hebben ze nota bene hun boerderij verkocht en kunnen nu niet in hun nieuwe woning, vanwege onduidelijke procedures met de makelaar en de notaris, waar ze buiten hun schuld om in verstrikt zijn geraakt)Ze vroeg of ik even mee wilde naar de camping.

Natuurlijk wilde ik dat, want het was maar een kwartiertje om fietsen.En zo zat Frederika zomaar heerlijk even op een camping. Onvoorstelbaar, dat ik daar de energie weer voor heb. Dacht ik een paar weken geleden nog dat het EINDE IN ZICHT WAS, kon ik vanmorgen genieten van een prachtig UITZICHT op een camping.

Vele (pijn) klachten blijven,en af en toe is het best een beproeving om steeds weer om te moeten schakelen. Juist in die momenten als ik me er helemaal bij heb neergelegd. Maar hoe het ook zij:

DIT KAN NIEMAND ME MEER AFPAKKEN, EN ZIJN MIJN AARDSE TAKEN SCHIJNBAAR NOG NIET VOLTOOID!

Ja, Gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten