dinsdag 13 juni 2017

Koningin Máxima

Het overkomt me natuurlijk niet elke dag dat Koningin Máxima in mijn dorp komt. En dan ook nog zo dichtbij, op 2 minuten fietsafstand. En dan ga je natuurlijk wel even kijken.
Máxima was daar i.v.m. het startsein van Burendag.Vanavond wordt er verslag van gedaan op RTV Drente.

Toen ze arriveerde stond ik op een verkeerde plek om haar goed te kunnen zien, en ben weer naar huis gegaan. Omdat ik wist op welke tijdstip ze weer zou vertrekken, ben ik een tijd later nog even weer terug gegaan,omdat ze zo dichtbij was. Toen had ik meer (geluk)

Ik stond naast een paar kinderen die haar bij haar vertrek nog graag even een hand wilden geven, en  riepen allemaal naar haar. Omdat ze natuurlijk al de hele morgen handen had geschud, en de chauffeur de deur al voor haar los had,om haar te laten instappen, koos ze toch nog één kind uit, die een hand van haar kreeg. Anders had ik ook vast en hand van haar gekregen, want ze stond nog geen halve meter bij mij vandaan.

Dat het een lief en hartelijk mens is, weten we allemaal, want toen ze de auto in wilde stappen, zag ze dat een mevrouw van de stoep af viel. Dan heeft ze lak aan het protocol, want ze snelde op die mevrouw af, om haar samen met anderen haar weer op de been te helpen.Typerend Máxima.

Toen ik  naar huis wilde fietsten, realiseerde ik me, dat Máxima daar ook langs zou komen met de auto. Ik ben aan de kant gaan staan, en toen ze me zag staan,  zwaaide ze vanuit de auto even heel enthousiast naar me. Omdat er verder niemand in de buurt was, had ik haar aandacht dus even een paar seconden helemaal voor mij alleen. Mijn dag kon niet meer stuk.

Terwijl ik normaal nooit ga kijken bij vooraanstaande of beroemde mensen, vond ik het deze zeker de moeite waard.

Foto's volgen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten