maandag 17 oktober 2016

Carpe Diem!

Tot mijn grote vreugde bemerk ik dat de Glivec (chemo-pillen) zijn vruchten beginnen af te werpen. Mijn energie komt langzaam weer wat terug, ondanks dat vele klachten blijven.

Omdat het gisteren zulk prachtig weer was, heb ik dan ook weer een heel stuk kunnen fietsen. (10 km) Intens dankbaar heb ik daar dan ook  van genoten. Onderweg dacht ik een paar keer: WAT IS HET LEVEN TOCH PRACHTIG, ondanks alles.

Toen ik thuis kwam heb ik een zomerstoel gepakt en heerlijk een paar uur in het zonnetje zitten lezen. Ik had de tuinstoelen al opgeruimd en de kussens al in plastic verpakt.Maar ik haalde ze graag weer tevoorschijn....

Ik was bezig met het lezen van een boek, dat me verbaasde en verbijsterde. Het boek is geschreven door Petra Pelties. Beter bekend als de vrouwelijke rapper Queen P. Zij vertelt daarin hoe zwaar ze werd mishandeld door haar ex-vriend.

Maar ze vertelt ook hoe ze gered werd door God op het moment dat haar vriend haar af wilde slachten met een mes. Op het moment dat hij het mes ophief om haar keel door te snijden, zag ze een groot Licht en een stem die zei: ".Kijk niet naar hem, maar kijk naar Mij." (God)

Op een wonderlijke manier werd ze gered.  Ze getuigt nu overal van de Gods liefde. Zelfs bij Pauw en Witteman gaf ze een schitterend Rap-getuigenis,(God maakt vrij) waar zelfs de beide rode mannen niet om heen konden.Je zag aan hun gezichten dat ze zich er niet helemaal raad mee wisten. Maar Petra kreeg een daverend applaus!

Voor mij was deze dag wéér een dag met een gouden randje. Dankbaar en heel tevreden ging ik naar bed. Hopelijk blijf ik me voorlopig wat beter voelen.

Ook vandaag  gaat redelijk goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten