maandag 20 maart 2017

Boeken...

Soms krijg ik een boek in handen, die ik het liefst in één adem zou willen uitlezen. Maar dat lukt helaas niet altijd. Toch had ik met het volgende boek de grootste moeite om deze weg te leggen.Zo ontroerend -spannend en ongelooflijk mooi.

MIJN LANGE WEG NAAR HUIS: Een waargebeurd verhaal, geschreven door Saroo Brierley.

Hij vertelt zijn verhaal toen hij als jongetje van 5 jaar verdwaalde bij het spoor. Zijn broertje moest op hem passen, maar verloor hem uit het oog. Omdat hij nog zo klein is, weet hij niet de straat en de omgeving waar hij woont.

Uit pure angst springt hij op een trein in de hoop dat deze hem weer thuis zou brengen. Helaas gaat de trein een heel andere kant op. Hij woont in India, maar komt helemaal in Australië terecht.Onvoorstelbaar om te lezen hoe dit dappere jochie weet te overleven, en pas na 25 jaar weer thuis komt......

Henri Nouwen: Liefs, Henri -brieven over vriendschap, geloof en spiritueel leven.
Na zijn dood zijn er een groot aantal brieven gebundeld uit de correspondentie die Henri jarenlang onderhield met mensen die hem brieven schreven. Henri oordeelde nooit, maar gaf hele wijze adviezen. Leerzaam boek. Henri was een katholieke priester, die zijn status en rijkdom opgaf om zijn medemens te helpen.

Het volgende boek werd geschreven door een jonge gehuwde vrouw- moeder van drie kleine kinderen - schrijfster en journaliste. Ze krijgt de diagnose ALS te horen. Tot aan haar dood blijft ze positief, door steeds maar plannen te blijven maken. Onvoorstelbaar dappere vrouw.

VOOR IK AFSCHEID NEEM: Susan Spencer-Wendel /Bret Witter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten