zondag 17 januari 2016

Geraakt door één zin.....

Vanmorgen werd ik geraakt door een uitspraak van Henri Nouwen.(1932 -!996) Een priester die zijn hoge en goed betaalde baan in Nederland opgaf, om te gaan werken in het buitenland, onder zeer zwak begaafde kinderen.

"Omarm je gebrokenheid, vecht er niet tegen, want je verliest altijd!"

Deze zin kwam heel intens bij mij binnen. Want ook in mijn  ziek zijn voel ik die gebrokenheid.
Dat proberen te omarmen is niet zo eenvoudig, maar wel de juiste weg om vol te houden en door te gaan.

Henri Nouwen heeft heel veel prachtige boeken geschreven, waar ik veel van heb geleerd.
Er is ook een DVD van hem verkrijgbaar met 4 prachtige toespraken, hoe geliefd  je als mens bent voor God..Ik kon er niet met droge ogen naar luisteren.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten