zondag 29 mei 2016

Zo intens genoten....

Soms ontmoet ik mensen, waarbij ik vanaf het eerste moment een klik heb. Dat is vaak wederzijds.
Toen Thea Westerbeek mijn huiskamer binnenstapte voor een interview in de Elisabethbode, klikte het op een geweldige manier.We bleken veel raakvlakken te hebben.O.a. onze liefde voor mensen en boeken.

Vorig jaar ben ik een dagje naar haar toe geweest. Ze woont samen met haar Johan in een prachtig huisje.
Met ruime uitzicht en een tuin, die vol met leuke zitjes en verrassingen zit. Een grote vijver met dikke gekleurde vissen en kwakende kikkers.Heerlijk om naar te luisteren. Ik zou veel meer kunnen vertellen, maar haar privéleven moet wel gewaarborgd blijven.

Dit jaar zou ik weer gaan, maar vanwege hartklachten leek het eerst niet door te gaan. En ik had me er zo op verheugd.Want voor mij is zo'n dag een uitje met een gouden rand, omdat ik maar zelden meer  langere reizen onderneem.Het is te vermoeiend .Gelukkig mag ik gebruik maken van een Valys-taxi.

Als door een wonder ging het toch door, en  heb ik samen met Thea weer zo INTENS kunnen genieten.We raken gewoon nooit uitgepraat, en dan is de tijd ook zomaar weer voorbij. Dat ik het later weer moest bezuren vond ik niet erg. Dat had ik er graag voor over!

En dan ben ik God o zo dankbaar, dat Hij haar op mijn weg heeft gebracht. Fijne contacten zijn zó waardevol!

Op de heen en de terugweg had ik twee zeer boeiende gesprekken met twee mannelijke taxi-chauffeurs.
Ze zouden mijn blog gaan bekijken.

Morgen heb ik weer een (uitstapje). Deze is minder mooi. Morgenvroeg moet ik voor een dagbehandeling in het ziekenhuis worden opgenomen i.v.m. een hartkatheterisatie. Hopelijk valt het allemaal mee. Maar ik voel me veilig in de armen van God. Wat een voorrecht en wát een genade!

SHALOM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten