zaterdag 2 januari 2016

Humor...

Humor speelt een grote rol in mijn leven. Zonder humor zou ik niet kunnen leven.Want ondanks alle ellende, heb ik mijn gevoel voor humor nooit verloren. Humor relativeert en is een heel goed medicijn voor vele omstandigheden en situaties.In je eentje lachen is meestal niet zo leuk, maar met grote regelmaat lig ik toch in een deuk bij het zien van sommige leuke filmpjes op YouTube bijvoorbeeld. Humor is een groot goed.

Een mooie conference vind ik ook heerlijk om naar te kijken. Toon Hermans is mijn favoriet. Ook zijn boeken zijn voor mij van onschatbare waarde wat zijn humor betreft. Conferences waarin veel wordt gevloekt, platte taal of  onreine taal wordt gebruikt, kijk ik uit principe niet naar.

Het taalgebruik van tegenwoordig vind ik een verloedering van onze nederlandse taal. En dat laat ik mijn huis of slaapkamer niet binnen, ook al kan ik dat soms niet altijd voorkomen.Ik kijk erg selectief' naar sommige praat-programma's op de tv. Maar soms zet ik even het geluid af , vanwege het aanstootgevend taalgebruik.

Als ik daar soms met mensen over praat vinden ze dat raar, maar dat kan me totaal niets schelen.haha.

Helaas begint iedereen het zo langzamerhand heel gewoon te vinden. Maar tenslotte is ieder mens  persoonlijk verantwoordelijk voor datgene wat men wil zien en horen. Dat is niet aan mij om daar een oordeel over te geven.Want ik wil geen moraalridder zijn.

Op oudejaarsavond kon ik kiezen tussen Herman Finkers(is erg goed) of Rob Favier. (christelijke conferencier)  Ik koos voor Rob, want hij deed het fantastisch!!!! Dat was vorig jaar ook al het geval, toen hij zijn tweede oudejaarsavond-conference ten gehore bracht. Helaas kennen vele (ongelovige)mensen hem (nog) niet, maar hij is een topman in zijn vak.

Hij weet mensen (vooral de christenen) een spiegel voor te houden waar je u tegen zegt. En je hoeft niet bang te zijn voor grof taalgebruik. Ik heb dan ook intens van hem genoten, en heerlijk om hem gelachen!!!!!

Humor betekent veel voor me, maar dan wel binnen mijn eigen grenzen!



.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten