woensdag 27 januari 2016

Recept

Ik probeer graag recepten uit. Afgelopen week kwam ik er een tegen die mij aansprak. Ik wist wel dat peulvruchten en bonen enorm gezond zijn, maar om nu zo maar een potje bruine of witte bonen los te trekken,deed ik niet. Het volgende recept heb ik uitgeprobeerd en het was heerlijk en binnen een kwartiertje klaar!

Omdat ik meestal biologisch, en liever geen varkensvlees eet, moest ik wel even puzzelen.Bij gebrek aan wat anders heb ik maar een kleine portie spek-reepjes gebakken. Van een grote portie wordt het natuurlijk wel lekkerder.

Begin met het uitbakken van magere spek-reepjes   (moet hier zelf nog een alternatief voor zoeken)
Snij een grote rode paprika (of andere kleur) in reepjes.
Snij een grote ui ook in reepjes.
Bak het geheel in korte tijd gaar.
Voeg daarbij de bonen, en roer het tot één geheel.
Ik heb een pot bonen van hack gebruikt,(verschillende soorten bonen in één pot) maar helaas niet biologisch. (volgende keer ga ik zeker biologische bonen gebruiken)
Natuurlijk kan je hier zelf nog andere variaties aan toevoegen. Plakjes rookworst b.v.
Ik heb heerlijk gesmuld en zeker voor herhaling vatbaar. Zó gezond en kost maar heel weinig tijd.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten