maandag 1 augustus 2016

Vakantie-gevoel...

Ik ben geen vakantie mens. Nooit geweest ook. Als ik al die drukke en reizende mensen om me heen zie, krijg ik het soms wat benauwd. Ik besef heel goed dat voor vele mensen dit niet geldt,en menigeen verlangend uitzien naar de vakantie. En dat is iedereen van harte gegund.

Rust vinden kan op elke plaats en op elke dag. Maar deze rust is helaas ver te zoeken bij menige vakantieganger. Als je thuis geen rust in je hart hebt, is het meestal ook op geen andere plek te vinden, ook al reis je nog zover.Iets anders is als je even los wilt breken uit de sleur van elke dag en wilt genieten van een mooie reis, en alles wat daarbij hoort. Heerlijk genieten van alles wat de natuur of een land biedt.

Toch er is ook nog prachtige plek waar mensen échte rust kunnen vinden, en dat is dicht bij het hart van God! Erg jammer dat daar zo weinig gebruik van wordt gemaakt. Deze rust is helemaal gratis en je hoeft er geen lange reis voor te maken. Ik bedoel dit beslist niet moraliserend, want mensen mogen natuurlijk zelf beslissen hoe ze het woordje RUST in willen vullen.

In het Leger des Heils werd vroeger een lied gezongen, wat mij altijd is bijgebleven:

DAAR IS EEN PLAATS VAN WARE RUST
DICHT BIJ HET HART VAN GOD.

Ik wens iedereen een hele fijne en rustige vakantie, en een veilige thuiskomst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten