maandag 29 augustus 2016

Zingen.....dwars door pijn en tranen heen

Gisteren verliep heel anders dan ik me had voorgesteld. Ik werd wakker met veel pijn. Dan pak ik een meestal een minimale dosis morfine, nog voor ik op sta. Toch doe ik dat niet zo snel, want ik wil zo weinig mogelijk daarvan slikken als het kan. Gisteren deed ik dat dus wel. De dag zag er niet al te rooskleurig uit.......

Meestal sta ik dan tegen 8 uur op, maar ik had helemaal geen zin om op te staan, omdat ik me zo naar voelde.
Ik zette de kerkdienst van Hour of Power aan, en daar preekte Nick Vujicic. Nick is een  man die  geboren is zonder armen en benen. Maar zijn optimisme en humor werken erg aanstekelijk. Hij had een preek waar ik heel blij van werd. Hij vertelde over de tegenslagen in zijn leven, en had heel vaak momenten gehad dat hij een einde aan zijn leven wilde maken.

Gelukkig is dat niet gebeurd, want hij wordt op een geweldige manier door God gebruikt over de hele wereld. Hij is gelukkig getrouwd en heeft een kind. God tilde hem ver boven zijn verdriet en ellende uit. Hij gaf Nick weer hoop en levensperspectief!

Tijdens het luisteren werd ik ineens erg blij! Ik merkte dat God mij bemoedigde en aanraakte met Zijn hoop-blijdschap en vreugde. De pijn deed er even niet meer toe. Mijn hart vulde zich met een enorme vrede, toen ik merkte dat God mij dwars door mijn tranen en pijn heen weer kracht gaf. En net als Nick, ervoer ik hoop en vertrouwen.

Daarna heb ik keihard in bed meegezongen met Nederland Zingt. Er werden prachtige liederen gezongen. O.a. 'Hoe groot zijt Gij.' En toen besefte ik maar weer eens hoe Groot God is, en hoe Hij mij telkens weer de kracht en moed geeft om door te gaan.

Zingend liep ik de trap af. Net toen ik mijn (late) ontbijt klaar wilde maken, belde mijn (lease)dochter Martine uit Biddinghuizen.We hebben wel een uur gepraat, en ze werd helemaal aangestoken door mijn vreugde. Heerlijk, om deze vreugde van het geloof samen te mogen delen.

En zo werd mijn zondag, ondanks de pijn, een stralende dag!!!!!!!

Ik kon vanmorgen zelfs weer even naar de bieb en wat boodschappen doen. Ook een eindje fietsen zat er vanavond na het eten er nog in. Helaas blijft de pijn en vermoeidheid aanhouden. Daarom duik ik straks dan ook lekker mijn bedje in met een heerlijk boek! En morgen is er DV weer een nieuwe dag!

p.s. binnenkort komt Nick Vujicic naar Nederland.(zie internet) De preek van gisteren is terug te beluisteren op internet bij Hour of Power.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten