maandag 8 februari 2016

Whitney Houston

Ik kijk graag naar documentaires. Zo zag ik er een over het leven en sterven van Whitney Houston. Een zangeres met een prachtige stem, die de hele wereld veroverde. Wie kent niet één van haar mooiste nummers: I will always love you.

Whitney begon als klein meisje van van elf jaar met zingen in de kerk. Later groeide ze uit tot één van de beste zangeressen ter wereld. Toch liep  haar leven zeer tragisch af, vanaf het moment dat ze drugs en drank ging gebruiken.Die afgang was in de documentaire te zien. Wat mij erg raakte was het moment dat ze uitgejoeld werd, en mensen de zaal uitliepen toen ze zichtbaar onder invloed van drugs niet meer de hoge tonen kon zingen, mede veroorzaakt werd door haar rookgedrag.Ze werd maar 48 jaar. Haar dochter Bobbi Kristine overleed korte tijd later op 22 jarige leeftijd. Allebei overleden ze haast op dezelfde tragische manier.

Het bewijst maar weer eens hoe betrekkelijk het is om beroemd te zijn, en welke tol het kan eisen. Vaak wordt tegen sterren opgekeken, maar achter de schermen spelen  zich vaak de afschuwelijkste taferelen af, waar niemand weet van heeft. Vele sterren zijn ten onder gegaan  aan hun beroemdheid, omdat ze de druk daarvan niet aan konden.

Momenteel zijn er nogal wat programma's op de tv, waarin jonge mensen, soms hele jonge kinderen nog,proberen beroemd te worden. Ik gun ze dat van harte, maar ik zet er wel mijn vraagtekens bij. Ik kijk er dan ook bewust niet naar.Weinig behalen de overwinning, maar stellen toch hun hele leven in dienst van een onhaalbaar ideaal. Daarmee laten ze zoveel mooie en andere dingen in het leven liggen.

En ook al eindigt gelukkig niet iedere ster zoals Whitney, het is wel gebleken dat velen een hele hoge prijs moeten betalen , soms met hun eigen leven. En dat gun je toch niemand?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten