zaterdag 19 november 2016

Nog meer humor...

Vorige week plaatste het Nederlands Dagblad een stukje van mij onder de noemer: "Ik & mijn huis"
Met mensen die deze krant niet kennen of lezen, wil ik het stukje graag delen.

Warme Douche:

Ik werd in een autoshop zo keurig  geholpen door een jonge knul, dat ik hem een complimentje gaf met de woorden: "Jij krijgt van mij de warme douche." Schijnbaar had hij nog nooit van het programma Radar gehoord, waarin een warme of koude douche wordt uitgedeeld.Keihard riep hij door de winkel naar zijn collega's: "Deze mevrouw wil met mij onder de warme douche!"

Mijn hele leven al maak ik van deze rare, maar leuke dingen mee.Ik kijk daar dan ook niet meer van op. Gelukkig heeft God mij gezegend met een groot gevoel voor humor, die juist in momenten van pijn en lijden soms erg goed uitkomen.

Humor is zo'n groot goed in het leven. Maar het lijkt wel of de lach van vele gezichten van mensen is verdwenen, want ik kom ze tegen of zie ze lopen: mensen met afgezakte schouders en ontevreden gezichten.

Ik vind ondanks alles, de slappe lach krijgen nog steeds heerlijk. En als er momenten zijn dat er niet zoveel te lachen valt, probeer ik dan maar te glimlachen. Want Jan Sjagerijn  komt  mijn deur zéker niet binnen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten