donderdag 24 november 2016

Uitgestelde verjaardag.....

Het blijft nog steeds (goed) gaan. Omdat ik mijn verjaardag niet kon vieren omdat ik te ziek was, ga ik dat alsnog doen. Wel in etappes, want teveel drukte kan ik niet aan. Morgenvroeg komt vriendin Susan op de.koffie. In het weekend komt Joke. Daarna opstellen in rijen van vijf graag.haha. Afgelopen week kwam vriendin Riet al een leuk cadeautje brengen in de vorm van een zelfgebreide stola.(opbrengst gaat naar Kika) Heerlijk warm, om die om mijn schouders te doen als ik in bed lig te lezen.Andere vriendin. Joke 2,kwam ook al langs met een boek.Van buurvrouw Fennie kreeg ik een prachtige plant, waar ik even de naam niet van weet.Tel daar de grote lading post bij op, dan voel ik me een bevoorrecht mens, met zoveel warme contacten.

Heerlijk, om dit allemaal weer mee te mogen maken. En wat zijn vrienden belangrijk in momenten van pijn en lijden. Maar ook in momenten van blijdschap en voorspoed. Echte vrienden leer je pas kennen in zware periodes. Degene die afvallen, blijken geen échte vrienden te zijn. Gelukkig ben ik mijn hele leven gezegend geweest met een groot aantal daarvan en ze zijn me dan ook zéér dierbaar.

Ik steek veel tijd en energie in vriendschappen. Als blijkt dat het alleen van mijn kant moet komen, laat ik het contact langzaam verwateren.Als (vermeende) vrienden zomaar wegblijven, zonder een gesprek aan te gaan, vind ik dat erg verdrietig, want openheid en eerlijkheid vind ik erg belangrijk. Eerder zou ik zelf een gesprek met die persoon aangaan, maar daar ben ik van afgestapt, omdat ik daar geen energie meer in wil steken, ook al had ik graag de reden van het verbroken contact graag geweten.Want iedereen weet zo langzamerhand  wel dat ik altijd open sta voor elke vorm van kritiek.

Toon Hermans vertaalt het zo mooi:

Vriend....

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het er op aan komt
voor je bidt en voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen
'k heb een vriend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten