zaterdag 11 juni 2016

Wonderlijke ontmoeting met God....

Zonder dat ik erom vroeg, kreeg ik gisteravond zomaar van God een hele grote bak met zegeningen aangereikt. Ik ervoer ineens een geweldige kracht en een liefde van Hem, die zo groot was, dat het me totaal overweldigde. En alle zorgen omtrent mijn gezondheid waren even helemaal verdwenen. Er kwam een enorme rust -vrede en blijdschap in mijn hart. Al het andere deed er even niet toe.......

God tilde mij als het ware mij even uit boven het aardse lijden. Hij liet mij merken dat Hij even heel dichtbij mij wilde komen. Een heerlijke ervaring! Dit is zeker niet de eerste keer dat mij dit overkomt, en telkens opnieuw  kan ik daar heel stil van worden. Dat die geweldige grote God - Schepper van hemel en aarde - zo Zijn liefde aan mij laat zien. En daarmee bewijst dat Hij bestaat - ondanks dat velen helaas niet in Hem willen of kunnen geloven. God is dagelijks aanwezig in mijn leven, in mijn handel en mijn wandel. Maar af  en toe is Hij even zo heel Groots aanwezig.

Het geeft me weer de kracht en moed om door te gaan. En opnieuw mag ontdekken dat mijn geloof niet afhankelijk is van mijn omstandigheden, maar van Hem die mijn leven leidt, en mee wil gaan in de zwaarste beproevingen en stormen van het leven. Wat een bemoediging -troost en genade!

Waarom God de ene keer zo dichtbij komt, en de andere keer zover weg lijkt, weet ik niet. En dat hoef ik ook niet te weten.Dat is de verborgen omgang met God, die zegt: 'Laat mijn genade jou genoeg zijn!'
Natuurlijk had God mij ook helemaal kunnen genezen van mijn kanker en hartklachten.Ik geloof en weet zeker dat Hij daartoe in staat is.Waarom Hij dat niet deed toen Hij zo dichtbij was? Geen idee..... maar ook hierin moet Zijn genade mij genoeg zijn......

In de stormen van mijn leven
ben ik nooit alleen
Jezus wil Zijn kracht mij geven
en houdt mij op de been
En dreigt mijn levensbootje om te slaan
dan ben ik niet bang
want met Hem aan boord
ben ik veilig....
LEVENSLANG!

mijn hele leven schrijf ik al gedichtjes,en deze kwam zomaar in me op.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten