maandag 3 juli 2017

Het kan niet op!

Omdat ik nu de smaak te pakken heb en het ook kan, heb ik gisteren alweer een uitstapje gemaakt.
Samen met een vriendin ben ik naar het vestingsdorpje Bourtange geweest. Daar is altijd wel wat te beleven. Er zijn leuke winkeltjes en terrasjes, en andere bezienswaardigheden. Het is er altijd gezellig druk.

Het dorpje ligt nogal ver verwijderd van de parkeerplaatsen. Gelukkig is er de hele dag vervoer, middels een open elektrisch karretje.Op de heenweg hebben we daar gebruik van gemaakt, maar ik had gelukkig nog genoeg energie om weer terug te lopen. Onvoorstelbaar! Het kan niet op........

Gisteren was er weer het kanon schieten, maar we hadden geen zin om daar getuige van te zijn. Er kwamen veel mensen op af. Het is een grote trekpleister.

Ook staat er een Joodse synagoge, waar regelmatig lezingen of diensten zijn.

Kort geleden werd er ook nog een Hagenpreek gehouden in het kader van Kerkendag. Een groepje Oost-Groningse protestanten ontmoeten en bemoedigden die dag elkaar.

Ik ben al veel vaker in Bourtange geweest, maar ik geniet er altijd weer opnieuw van.

Voor mensen die er nog nooit zijn geweest is het een echte aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten